Saturday, July 2, 2011

..LIVE IN KEDAH..DIPLOMA IN KEDAH..DEGREE PUN KAT KEDAH JUGAK....!!

fuh...lamanya aku x update blog aku..giler punya lama..huhu...
aku bukan x nak update tapi aku agak sibuk sebab sekarang aku dah jadi bibik sepenuh masa untuk tok aku and still merempat dengan lappy abah aku..lagi pulak aku kena kongsi dengan family yang lain..itu yang susah cikit..huhu...
tapi insyallah,lepas ni aku akan cuba curi-curi masa untuk update jugak blog ni...and berebut lappy dengan adik aku..hehehe..


before this,aku agak kecewa sikit..it all start when the result for continuing bachelor study in UiTM out..so surprise that I'M STILL IN KEDAH for continuing my bachelor study...argghhhh~~..and i feel little bit disappointed with this result...macam mana x kecewa...aku lahir kat kedah..tinggal pun kat kedah...sekolah kat kedah...diploma pun kat kedah....tup-tup!! result keluar,degree pun still kat kedah jugak..rumah aku dengan UiTM memang x jauh sangat,just 30minit dari rumah ke U...memang sedih la...aku bukan apa,aku nak jugak merantau and nak jugak study jauh-jauh macam orang lain..aku nak berdikari....


bila result keluar,aku sedih tapi still ada jugak rasa happy bila dapat tawaran sambung study kat kedah...happy sebab aku still dekat dengan family aku...dan bila-bila ja aku boleh balik rumah..duit habis boleh balik makan kat rumah...tapi kalau boleh diberi kesempatan,aku nak sangat study jauh cikit ja dari kedah...tapi apakan daya,nasib aku...

maybe ada hikmah disebalik kenapa aku still akan sambung study kat kedah...maklumlah aku anak sulung dari 6 beradik and semua perempuan,and sorang dah lepas ke melaka,study kat sana...and x lama lagi,sorang lagi adek aku akan keluar study kat tempat lain...kira x lama lagi just tinggal 3 orang adik lagi yang still bersekolah yang perlu aku pantau sebab abah dengan mama aku pun dah makin ber"usia" and masing-masing pulak x sihat dengan penyakit yang diorang alami....lagi pulak,sekarang ni aku yang duk jaga tok aku kat rumah dia...lepas aku dapat result tu,aku ada tanya mama aku.." why i'm still in kedah? "...and she says that " maybe your gradmom,abah and me need you here "..and it make me feel guilty to heard that...mana x nya,aku cucu perempuan sulung dia andanak sulung pada parents aku..lagi pulak,aku sorang ja cucu yang dekat dengan tok...masa aku kecik dulu ,dia la yang jaga aku bila mama and abah aku pegi sekolah...
first dapat result tu,aku agak kecewa...tapi sekarang bila aku pikir-pikirkan balik...ada baiknya aku dapat sambung study kat kedah..if apa-apa yang berlaku,aku still lagi boleh balik and jenguk tok dengan mama abah aku kat rumah..and aku rasa bersyukur sangat dengan keputusan tu...sekarang ni bagi aku tempat bukan alasan untuk aku stop study aku...apa yang penting sekarang ni,aku just nak study giler-giler and tumpu perhatian kat study aku...kali ni aku nak pastikan aku boleh dekan...insyallah,dengan doa restu  parents aku,aku boleh berjaya dengan cemerlang....cuma lepas ni maybe aku kena pegi ambik lesen kereta untuk ulang alik dari U ke rumah...aku x nak dah tumpang orang ke apa sekarang ni...hehehe..<3<3


p/s:  maybe jodoh aku orang jauh kot that why la aku  
       asyik duk dekat sekarang..takpun nanti aku dapat sambung 
       master kat oversea kot (duk berangan x tentu arah)..hahahahahaha....


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...